maanantai 22. huhtikuuta 2013

Tjohooo!

Hej! Mitt veckoslut har varit ett av de kanske mest minnesvärda på länge. Jag var alldeles sprickfärdig av iver på fredagen då jag satte mig i bussen efter tung dans träning, och styrde kosan mot Åbo. Duschade och lagade mig färdig hemma hos gulle inför "lågstadie-discot", som skolans elevkårs styrelse ordnade. Jag hade kvällen före lyckats gräva fram en glittrig skjorta jag bar på femman, så den och ett par ljusa jeans blev min outfit. Kvällen var fylld av skratt, prat och dans. Mot tolvslaget började min mage fyllas med fjärilar och när klockan till sist slog tolv, sjöng festfolket "Ha den ära" för mig och Jim. Jag kunde inte ha haft ett större leende på läpparna. Fick en massa gratulationer, pussar och kramar. Min käraste Lisa körde hem mig och älskling, och på morgon blev "väckt" (efter att ha väntat otåligt i ca en timme XD) med sång, presenter och brunch. Släktkaffet började kl. 14 och fick en massa blommor, kort, presenter, små "tal", skumppa, kramar samt komplimanger. Kände mig som den lyckligaste på jorden. Tack mamma för att du förverkligade kalaset och gjorde min dag så speciell med alla dina små överraskningar
När klockan tickade mot sex blev jag och gulle körda hem till honom, där mina söta vänner gömde sig med kaka, serpentiner, paket, dricka och mysig samvaro. Tack till er mina finaste  Till sist blev det dags att dra på sig de skyhöga klackarna inför utgång, som verkligen blev minnesvärd.. Min passbild, som är från årskurs 2, var inte helt accepterad på alla ställen, men som tur var slapp jag ändå in till några ställen med hjälp av min släkting, som råkade vara på jobb just den kvällen. Fick dessutom gratis inträde,en födelsedags drink, lite fler komplimanger och gratulationer. Så allting slutade ändå relativt bra och det var en trött med glad tjej med ont i fötterna, som till sist blev hemburen av sin gulle :)
Tack än en gång för alla grattisar, kramar och presenter samt till alla som var med och gjorde min födelsedag så härlig. 
 Här har ni ett collage med bilder från min födis. :)
Glatt födelsedags barn :)


Mosh, C

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti